Kolmansien osapuolten tiedotteet Destiaan liittyen

syyskuu 2021

16.9.2021 − Ahlström Collective Impact makes a significant investment into UNICEF’s Global Education Program

Ahlström Collective Impact is a joint responsibility initiative by the Ahlström Network companies and foundations. For 2021, Ahlström Collective Impact has succeeded in more than doubling the investment it makes and donates 600,000 euros into UNICEF’s Global Education Program.

elokuu 2021

26.8.2021 − Ahlström Capital: Ahlström Capital myy Destian Colas SA:lle

Ahlström Capital on sopinut myyvänsä 100 % Destia Oy:n osakkeista Colas SA:lle. Kaupan odotetaan tapahtuvan vuoden 2021 loppuun mennessä.

26.8.2021 − Colas: Colas signs an agreement to acquire Destia, a major player in the road and rail markets in Finland

Colas on sopinut ostavansa 100 % Destian osakkeista Ahlström Capitalilta. Yritysosto on linjassa Colasin strategian kanssa, jonka mukaan yritys tavoittelee kasvua tietyilla kohdealueilla, kuten Pohjois-Euroopassa.

heinäkuu 2021

12.7.2021 − Sinimäen uuden sähköaseman rakentaminen etenee, erityishuomio turvallisuudessa ja vastuullisuudessa

Espoon Sinimäkeen rakennetaan uutta sähköasemaa, joka palvelee suoraan 15 000 espoolaista ja takaa välillisesti yli 140 000 asukkaan sähkönsaannin. Hankkeen yhteydessä rakennetaan myös kuuden kilometrin mittainen suurjännitteinen maakaapeliyhteys Leppävaaran ja Sinimäen sähköasemien välille. Työmaalla työskentelevien turvallisuudesta vastaa pääurakoitsija Destia, joka valvoo työturvallisuutta päivittäin.

12.7.2021 − Uusittu tekniikka turvaa lauttaliikennettä Kustavin ja Ahvenanmaan välillä

Kustavin Vuosnaisten lauttasataman rakennustyöt ovat valmistuneet ja yhteysalus on aloittanut liikennöinnin uuteen laituripaikkaan kesäkuun alkupuolella.Uuden laiturin urakoinnista vastasi Destia.

kesäkuu 2021

22.06.2021 − Vt 4 Kirri–Tikkakoski: Suomen suurin päällystystyömaa on käynnissä välillä Kirri-Vehniä

Toukokuussa 2019 aloitettu valtatie 4:n parantaminen välillä Kirri–Tikkakoski on rakentamisen puolivälissä. Destia toimii hankkeen urakoitsijana.

01.06.2021 − Sähköisen liikenteen ohjelmisto-startup eMabler keräsi 630 000 euron rahoituksen

Destia tehostaa hallinnoimiensa sähköajoneuvojen latauslaitteiden ylläpitoa eMablerilla, mikä parantaa niiden käyttöastetta.

toukokuu 2021

11.05.2021 − Fint­raf­fic kil­pai­lut­ti ra­ta­pi­ha­lii­ken­tee­noh­jaus­pal­ve­lut: VR-Yh­ty­mä Oy ja Des­tia Rail Oy kump­pa­neik­si

Destia Rail Oy on valittu ratapihaliikenteenohjauspalveluiden (RLO) sopimuskumppaniksi RLO-alueelle 2. Alue kattaa Joensuun, Kuopion ja Pieksämäen. Sopimus astui voimaan 1.5.2021 ja on voimassa toistaiseksi.

helmikuu 2021

16.02.2021 − Espoon Sinimäkeen rakennettava sähköasema vastaa kasvavaan sähkönkulutukseen ja parantaa sähkönjakelun luotettavuutta Espoossa

Destia toimii pääurakoitsijana Carunan projektissa, jossa rakennetaan Espoon Sinimäkeen uusi sähköasema. Sähköaseman rakentaminen vaatii vahvaa pohja-, sähköverkko- ja talonrakentamisen osaamista, jota Destialta löytyy, ja voimmekin toimittaa tehokkaasti koko urakkakokonaisuuden.

joulukuu 2020

3.12.2020 − 8.12.2020 avattava Lahden eteläinen kehätie luo Suomeen uuden logistiikkavyöhykkeen ja tuo huomattavia parannuksia liikenneturvallisuuteen

Lahden eteläinen kehätie avataan liikenteelle 8.12.2020 noin vuoden etuajassa, mikä hyödyttää sekä liikenneturvallisuutta että logistiikkaa. Destia toimii hankeosan 1A suunnittelun ja rakentamisen pääkumppanina.