Destian Väyläpalvelujen organisaatio uudistuu, vt. johtajaksi nimitetty Mikko Möttönen

20.01.2020 14:00:00

Destian Väyläpalvelujen organisaatio uudistuu 1. helmikuuta alkaen. Liiketoimintaryhmä muodostuu jatkossa kolmesta alueellisesta yksiköstä: Pohjois-Suomi, Keski-Suomi ja Etelä-Suomi. Liiketoimintaryhmän vt. johtajaksi ja Destian johtoryhmän jäseneksi on valittu DI Mikko Möttönen. Hän aloittaa tehtävässä 1. helmikuuta ja raportoi toimitusjohtaja Tero Kiviniemelle. Nykyinen Väyläpalveluiden johtaja Pasi Kailasalo on irtisanoutunut ja jättää yhtiön helmikuun aikana.

Mikko Möttönen johtaa myös Etelä-Suomen yksikköä. Pekka Nissinen on nimitetty Keski-Suomen ja Tuomas Räinä Pohjois-Suomi yksikön johtajiksi. He raportoivat tehtävässä vt. liiketoimintaryhmän johtaja Mikko Möttöselle.

”Uudistuksella kehitetään strategiamme mukaisesti ydinliiketoiminnan kilpailukykyä parantamalla erityisesti projektien hallintaa sekä toimintaedellytyksiä kaupunkiympäristössä. Myös meille tärkeä esimies- ja asiakastyö mahdollistuvat uudessa rakenteessa paremmin”, toimitusjohtaja Tero Kiviniemi kertoo. ”Kiitän Pasi Kailasaloa hänen panoksestaan Destian hyväksi ja toivotan hänelle menestystä tulevaisuuteen.”

Mikko Möttönen siirtyy Destialle YIT:ltä, missä hän on toiminut monessa eri roolissa, mm. työpäällikkönä, työmaainsinöörinä ja vastaavana työnjohtajana. Viimeisimpänä hän on toiminut yksikönjohtajana Maa-, silta- ja vesirakentaminen -yksikössä. Mikko tunnetaan aikaansaavana ihmisten johtajana, jolla on hyvät kyvyt voittavaan joukkueen valmentamiseen.

Pekka Nissinen ja Tuomas Räinä ovat pitkän linjan destialaisia, ja hankkineet kokemusta monissa vaativissa hankkeissa. Pekka on menestyksekkäästi johtanut mm. VT 12 -hanketta Lahdessa, ja Tuomas on toiminut eri tehtävissä mm. suurissa elinkaari- ja ST-hankkeissa.

Lisätietoja: Tero Kiviniemi, toimitusjohtaja Destia Oy, tero.kiviniemi@destia.fi