Destia urakoi tienparannustyöt välillä Mattilanperä–Kopsa

11.04.2013 09:33:00

Destia on voittanut Maantie 18565 Mattilanperä–Kopsa välisen urakan. Työt aloitettiin viikolla 12 Pattijoen vanhan sillan purkamisella sekä uuden teräsputkisillan asentamisella. Vastaavasti mutkan oikaisu aloitettiin puuston poistolla viime viikolla. Tällä hetkellä käynnissä ovat maanleikkaustyöt sekä rakennekerroksien teko. Levitystyöt aloitetaan heti roudan sulamisen jälkeen. Tietä levennetään noin 3,3 kilometrin matkalta teräsverkkoineen. Urakkaan kuuluu myös katuvalaistus sekä päällystämistyöt.

Urakka sisältää lisäksi muinaismuistokohteiden osuuden, johon kuuluu vain vanhan tierungon pinnan parantaminen päällystyksineen. Muinaismuistokohteet antavat urakalle omalaatuisen leimansa, sillä Museovirasto on antanut toimenpiteille erittäin tiukan ohjeistuksen. Tiealueella liikkuminen on hyvin rajoitettua, ojien luiskiinkaan ei saa koskea.

Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskuksen tilaama urakka valmistuu syyskuun lopulla 2013. Urakan työpäällikkönä toimii Pasi Koivukangas, työmaapäällikkönä Jyrki Patrikka ja työnjohdosta vastaa Lauri Laakkonen.

Lisätietoa:
Destia Oy, työpäällikkö Pasi Koivukangas, p. 040 507 8940