Destia urakoi Suomen suurimman tapahtumapuiston Hämeenlinnaan

16.07.2015 09:58:26

Destia toteutti kesällä 2015 avatun tapahtumapuiston Hämeenlinnaan, Kantolan vanhalle saha-alueelle. Puiston kymmenen hehtaarin tapahtuma-alueelle mahtuu jopa 50 000 katsojaa, joka tekee Kantolan tapahtumapuistosta Suomen suurimman.

Yksi urakan erikoispiirteistä on pilaantuneesta maasta rakennettu täyttömäki. Pilaantunutta maata kaivettiin 30 000 m³ pois ja siitä rakennettiin täyttömäki. Mäki peitettiin puhtaammilla maamassoilla, joita on läjitetty paksummillaan jopa neljä metriä. Täyttömäki toimii alueella katsomokukkulana, jonka päältä yleisöllä on parempi näkyvyys lavalle.

Urakan pohjarakentamisessa asennettiin suodatinkangas ja huomioverkko sekä rakennettiin tukikerrokset, jonka jälkeen siirtonurmi asennettiin. Maasta löytyneet betonirakenteet murskattiin ja kierrätettiin.
– Urakassa hyödynnettiin Destian mallipohjaista laadunvarmistusta, jonka avulla urakan etenemistä oli mahdollista seurata reaaliajassa, kertoo työmaapäällikkö Markku Aronen.

2,6 miljoonan euron arvoinen tapahtumapuisto avattiin yleisölle kesäkuun puolessavälissä. Destian urakoima osuus hankkeesta oli lähes kaksi miljoonaa euroa. Hämeenlinnan kaupungin omistaman Linnan Kehitys Oy:n tilaama hanke käynnistyi viime vuoden heinäkuussa ja valmistui tämän vuoden toukokuussa.

Ensimmäinen megakonsertti alueella järjestetään jo heinäkuussa, kun puistossa esiintyy rockyhtye AC/DC. Tarkoituksena kuitenkin on, että puistossa järjestetään mahdollisimman monipuolisia ja monenkokoisia tapahtumia. Alueella onkin jo järjestetty koirafestarit, johon osallistui arviolta 400 koiraihmistä.

Tutustu Kantolan tapahtumapuistoon infografiikan avulla.

Lisätietoja: työmaapäällikkö Markku Aronen p. 0400 330 505, markku.aronen(a)destia.fi

Tiedostot

release.html