Destialle kymmenen kunnossapidon alueurakkaa

07.05.2014 09:43:00

Destia Oy voitti tänä keväänä kymmenen maanteiden kunnossapidon alueurakkaa. Kaikkiaan kilpailutuksessa oli seitsemäntoista alueurakkaa.

Destian voittamista urakoista viisivuotisia ovat Iisalmi, Ivalo, Joensuu, Kankaanpää, Kuusamo, Raisio, Seinäjoki, Vantaa ja Äänekoski sekä seitsenvuotinen Nummen urakka.

Uusien urakoiden käynnistyessä 1. lokakuuta 2014 Destian markkinaosuus kaikista maanteiden urakoista kasvoi edellisvuoteen verrattuna ja on nyt 57,6 prosenttia. Destia vastaa yhteensä 50 alueurakasta.

Kunnossapidon alueurakat ovat laatuvastuu-urakoita. Urakat sisältävät sekä talvi- että kesähoitotyöt. Lisäksi urakoihin sisältyy usein kelirikon hoitotöitä. Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukset, jotka kilpailuttavat maanteiden hoidon ja ylläpidon alueellisina palvelusopimuksina, määrittelevät tiestöllä tarjottavan laatutason. Urakoitsija puolestaan vastaa tilatun palvelutason tuottamisesta sekä toimiensa raportoinnista ELY-keskuksiin.

Lisätietoa:
Tulosyksikön johtaja Seppo Ylitapio, p. 040 721 4129