Destia rakentamaan Kokkola–Ylivieska-kaksoisraiteen toista osuutta

26.03.2013 16:30:00

Destia Oy ja Liikennevirasto ovat allekirjoittaneet 26.3.2013 sopimuksen Riippa–Eskola-osuuden kaksoisraiteen rakentamisesta. Urakan arvo on 85,2 miljoonaa euroa ja se toteutetaan suunnittele ja toteuta -hankintamallilla.

Urakassa peruskorjataan vanhaa ja rakennetaan uutta rataa 30 kilometrin matkalta. Riippaan ja Eskolaan rakennetaan uudet liikennepaikat sekä Kannukseen uusi henkilöliikennelaituri. Tasoristeykset Riipasta Eskolaan poistetaan ja korvataan eritasoliittymillä sekä tiejärjestelyillä. Lisäksi urakka-alueella korjataan tai uusitaan siltoja sekä rakennetaan huolto- ja yksityisteitä. Sähköistysjärjestelmä muutetaan kaksoisraiteen vaatimusten mukaiseksi.

– Suunnittelutyöt ovat käynnissä. Aloitamme työt urakka-alueella huhtikuun alussa, Destian projektijohtaja Risto Lippo kertoo.

Kaksoisraideosuus Kokkolasta Ylivieskaan rakennetaan kolmessa osassa ja valmistuu kokonaisuudessaan 2017 puoliväliin mennessä. Destian voittama urakka Riipasta Eskolaan valmistuu marraskuussa 2016.

Lisätietoa:
Destia Oy, projektijohtaja Risto Lippo, p. 040 583 6128