Vt 4 parannustyöt Destian työmaalla Oulussa etenevät suunnitelman mukaisesti

15.01.2018 11:00:00

Vt 4:n parantaminen etenee aikataulussaan. Kuluvalla viikolla käynnistyy yksi liikenteellisesti haasteellisimmista kohteista, kun Destia aloittaa purkutyöt Oulun keskusta-alueella sijaitsevalla Hintantien risteyssillalla. Moottoritien liikenne ohjataan työmaan kohdalla kiertotielle aamuyöstä keskiviikkona 17. tammikuuta.

Kiertotien nopeusrajoitus on 30 km/h, mutta moottoritiellä on edelleen käytössä kaksi kavennettua ajokaistaa molempiin suuntiin. Hintantielle jää yksi ajokaista liikennevalo-ohjauksella sekä kevyen liikenteen yhteys.

Uusi silta rakennetaan vanhan tilalle kahdessa vaiheessa. Ensin tehdään sillan läntinen puoli, ja rakentamisen aikana liikenne ohjataan itäiselle puoliskolle.  Työt itäpuolella käynnistyvät alkukesällä, jolloin liikenne siirtyy käyttämään jo valmista länsipuolta. Kokonaan silta on valmis loppukesällä 2018.

Risteyssillan purkutyöt aiheuttavat hetkittäisiä liikennekatkoksia katuverkolla, sillä Hintantie on suljettava turvallisuussyistä muutamien työvaiheiden ajaksi. Tällä hetkellä tiedossa olevat katkokset osuvat kahteen tulevaan viikonloppuun.Hintantien liikennekatkoista tiedotetaan erikseen.

– Alennettu nopeusrajoitus moottoritiellä ja ajoittaiset poikkeusjärjestelyt Hintantiellä ovat arkea loppukesään asti. Siksi kevyt kaasujalka, riittävä turvaväli ja pelivara omassa aikataulussa ovat nyt valttia. Se helpottaa ja turvaa myös tienrakentajien työtä, Destia Oy:n työpäällikkö Risto Lippo  muistuttaa.

Vt 4:n parannushankkeen etenemisestä saa ajantasaista tietoa hankkeen verkko- ja Facebook-sivuilta.

Lisätietoja:
Destia Oy, työpäällikköRisto Lippo, p. 040-583 6128