Tero Maijala: "Destiassa oppii uutta joka päivä"

31.05.2018 09:23:00

Destiassa työskentelevän Tero Maijalan arkeen mittauspäällikkönä kuuluu mm. mallipohjaisen tuotannon ylläpitäminen.

Destiassa työskentelevän Tero Maijalan arkeen mittauspäällikkönä kuuluu muun muassa GPS-koneohjauksen ja mallipohjaisen tuotannon ylläpitäminen. Mittauspäällikön tehtävässä perehdytään tarkasti työmaan suunnitelmiin. Teron mukaan Destiassa työskennellessä vapaus ja vastuu ovat hyvässä tasapainossa.

Tällä hetkellä Tero työskentelee Destia Oy:n työmaalla Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Muuttuvat kohteet tuovat työhön vaihtelua ja antavat jatkuvasti mahdollisuuksia oppia uutta. Teron mukaan yksikään päivä Destiassa ei ole samanlainen.

– Tässä työssä itseäni viehättää se, kun näkee suunnitelman oikeasti konkretisoituvan maastossa, Tero kertoo.

Digitalisaatio muuttaa alaa

– Tavallaanhan rakentaminen on aina samanlaista, mutta kohteet erilaisia. Esimerkiksi tämä lentokenttätyömaa, jolla nyt ollaan, on erityinen alue siinä mielessä, että täällä on paljon erilaisia sääntöjä ja vaatimuksia. Haastavatkaan tilanteet eivät ole ongelma Destialle, Tero kuvailee.

Tero luottaa destialaisten osaamiseen ja on sitä mieltä, että hyvällä porukalla ja työn huolellisella vaiheistamisella hanke kuin hanke onnistuu. Destiassa Tero on päässyt seuraamaan, kuinka digitalisaatio on muuttanut alaa vuosien varrella. Hän itse on ollut tekemissä GPS-ohjattujen kaivinkoneiden kanssa jo yli kymmenen vuotta.

– Destia on mielestäni ihan kärjessä siinä, kuinka digitalisaatio ja sen tarjoamat mahdollisuudet on otettu huomioon. On hienoa, kun saa olla kehityksessä itse mukana, Tero miettii.

Destia tarjoaa vapauksia ja vastuuta

Teron mukaan huumori on oleellinen osa työmaaelämää. Tyypillistä Destiassa työskentelyssä on myös se, että työntekijöille annetaan vastuuta ja tilaa henkilökohtaiselle kehitykselle.

– Pidän tällä hetkellä tekemästäni työstä ja haluan olla jatkossakin mittauspäällikkönä erilaisissa projekteissa. Tietynlainen vapaus ja mahdollisuus kehittyä jatkuvasti ovat syitä, joiden vuoksi viihdyn Destiassa, Tero kiteyttää.