Millintarkalla asenteella

05.03.2018 12:33:00

Raideliiketoiminnan johtaja Mikko Mäkelä kertoo Destian rataosaamisesta.

Raideliiketoiminnan johtaja Mikko Mäkelä kertoo Destian rataosaamisesta:

"Destiassa rataosaajiemme tehtävä on pitää radat kunnossa, jotta Suomi toimii. Junaratojen asianmukainen kunto on turvallisuuden ja liikennöitävyyden perusedellytys. Ratojen kehitystarpeita ja kunnossapitoa lisäävät tavaraliikenteessä junien kapasiteettiin kohdistuvat vaatimukset ja henkilöliikenteessä nopeuksien kasvattaminen.

Ratoihin liittyvät palvelumme kattavat koko radanpidon elinkaaren kaikkialla Suomessa suunnittelusta toteutukseen ja kunnossapitoon. Teemme Destiassa ratatöitä vaativista kymmenien kilometrien mittaisista päällysrakenneurakoista pienempiin silta-, ratarumpu- ja massanvaihtotöihin niin rata- kuin metroverkolla. Meillä on myös vahva kokemus liikennepaikkojen ja ratapihojen investointi- ja parannuskohteista.

"Huolehdimme valtaosasta Suomen rataverkkoa."

Huolehdimme valtaosasta Suomen rataverkkoa: tarkastamme, huollamme ja korjaamme. Monivuotiset palvelusopimukset toteutamme kuntovastuuperiaatteella. Ratarakentamisessa, niiden kunnossapidossa sekä suunnittelussa vaaditaan millintarkkaa asennetta. Työskentely rata-alueella on vaativaa ja tarkoin säänneltyä. Ratatöitä saavat tehdä vain rautatieympäristöön koulutetut, pätevät henkilöt – radan ammattilaiset.

Käytössämme on erilaisia radan rakentamiseen, korjaukseen ja kunnossapitoon käytettäviä laitteita, joita on kehitetty asiakkaittemme tarpeisiin innovatiivisella tuotekehityksellä. Moderni ja tehokas ratakalusto, nykyaikaiset tietojärjestelmät ja huippuosaajat takaavat, että radalla pysytään liikkeellä – turvallisesti."