Kesätyöntekijät rikastavat työpaikkoja

02.07.2018 12:41:00

Viime vuonna vuoden kesätyöntekijäksi valitulle Jonne Ruopsalle kuuluu hyvää.

Ruopsa palautti opinnäytetyönsä mallipohjaisesta laadunvarmistuksesta aluemaisen infrarakentamisen projektissa vuoden alussa ja on nyt valmis maanmittausinsinööri. Kesätyöt olivat tärkeä ponnistuslauta ammatillisesti, sillä valmistumisen jälkeen käteen tuli myös uusi työsopimus ja vakituinen työpaikka automaatio-operaattorina Destiassa.Rautuvaaran kaivos

Tällä hetkellä Ruopsa työskentelee mittaustyönjohtajana Kolarin Rautuvaarassa vanhan kaivoksen maisemoinnin parissa. Lisäksi hän on mukana parissa kehitysprojektissa, joista toinen liittyy laadunvalvonnan pilvipohjaiseen palveluun ja toinen ilmakuvauksen hyödyntämiseen työmaan mittauksissa, laadunvalvonnassa ja työturvallisuuden parantamisessa.

Ruopsa on ehtinyt myös tehdä työtä tukevia koulutuksia koneohjaukseen, ja siihen liittyviin ohjeistuksiin sekä sovelluksiin liittyen. Hän haluaakin pitää itsensä koko ajan kehityksessä mukana. Tulevaisuudessa Ruopsan silmissä siintää uudet mielenkiintoiset urakat sekä työmaiden toimintatapojen kehittäminen toimivammiksi.

Jonnen vinkit kesätyöntekijöille:

• Nyt, kun kesätöitä on takana jo monilla useita viikkoja, kannattaa kysyä rohkeasti palautetta esimieheltä tai työkavereilta: Mikä on mennyt hyvin? Mitä voisin tehdä toisin?
  • Anna palautetta omalle esimiehellesi sekä työkavereillesi. Kerro rohkeasti kehitysehdotuksia ja omia toiveitasi.
  • Heittele rohkeasti omia ideoitasi ilmoille. Meillä kaikilla on omia juurtuneita toimintatapoja. Heittelemällä uusia ideoita, toteutustapoja tai käytäntöjä, voivat työnjohto, esimiehet ja työntekijät saada hyviä uusia vivahteita piristämään ja helpottamaan urakoiden läpivientiä.