Infrasankarit-kampanja rohkaisee nuoria hakemaan infra-alalle

19.11.2018 10:21:48

Liikenne- ja infra-alan toimijat ovat yhdistäneet voimansa nuorille suunnatussa Infrasankarit-kampanjassa. Destia on mukana tuomassa esiin infra- ja liikennealan merkityksellisyyttä, monipuolisuutta ja ammattilaisten arkea.

Infrasankarit-kampanjaan on Destian lisäksi lähtenyt mukaan laaja joukko organisaatioita: Civilpoint Oy, INFRA ry, Koneyrittäjien liitto, Liikennevirasto, Ramboll Finland Oy ja YIT Oyj. Kampanjaa vetää MANK ry. Alalle tarvitaan uusia osaajia, ja työnantajamielikuvan parantaminen on kaikkien yhteinen etu.

Alan vetovoimaisuuden parantaminen ja tietoisuuden lisääminen nuorten keskuudessa koetaan liikenne- ja infra-alalla erittäin tärkeäksi. Kampanjalla tavoitellaan erityisesti peruskoulun ja lukion päättäviä, jotka pohtivat ammatinvalintaa.

– Destiassa tehdään jo nyt paljon työtä nuorten houkuttelemiseksi alalle. Tänä syksynä meillä oli TET-harjoittelijoita tutustumassa infra-alaan ja teemme aktiivisesti oppilaitosyhteistyötä. Haluamme tämän kampanjan kautta kertoa nuorille, että ilman toimivaa infraa yhteiskunta ei toimi. Infra-alalla tehdään merkityksellistä ja näkyvää työtä joka päivä, Destian viestintäpäällikkö Johanna Otranen sanoo.

Infrasankarit-kampanjan näkyvin osa on yhteistyössä tehty video, joka korostaa infrastruktuurin merkittävää roolia yhteiskunnassa ja esittelee alan monipuolisia työnkuvia. Kampanjasivustolle tulee uratarinoita, blogikirjoituksia, opinto-ohjaajille suunnattua materiaalia ja messumateriaaleja. Kampanjan puitteissa alaa esitellään messuilla, somessa ja kouluissa. Kampanja huipentuu kevään 2019 yhteishakuun.

Tiedostot

release.html