Esteetön leikkipuisto valmiina

08.05.2018 11:04:00

Perjantaina 4.5.2018 vietettiin Turun ensimmäisen esteettömän leikkipaikan avajaisia. Destia rakensi Uittamon kaupunginosaan, Naulatehtaanpuistoon merenrantaan uudenlaisen leikkipaikan, jonka suunnittelussa on otettu erityisesti huomioon näkö- ja liikuntavammaiset lapset.

- Kyllä tämä puisto on herättänyt mielenkiintoa jo rakennusaikana. Alueella on useampi päiväkoti ja täällä asuu paljon lapsia, joten harva se päivä oli loppuasiakkaita portilla valvomassa töitä tarkalla silmällä. Lapsia osallistui myös puiston suunnitteluun, joten kaippa he tekivät laaduntarkkailua siitä, miten hyvin suunnitelmia noudatettiin, naureskelee Destian työnjohtaja Jaakko Iisakkala.

Leikkipaikan monet erilaiset pintamateriaalit, interaktiiviset leikkivälineet, vahvat kontrastit ja valaistus tarjoavat elämyksiä kaikille lapsille ja aikuisille, turvallisuudesta tinkimättä.

- Turvallisuus oli läsnä koko rakentamisen ajan, koska sen lisäksi että työturvallisuuteen piti panostaa koko työmaan ajan, on leikkipaikan oltava turvallinen käyttää. Kannoimme vastuumme ja testasimme työporukan kanssa kaikki laitteet ennen niiden käyttöönottoa, varmistaaksemme turvallisuuden – ja leikkimielen tietysti, toteaa IIsakkala.

Katso videolta tunnelmia avajaispäivältä ja kuule Destian työnjohtaja Jaakko Iisakkalan terveiset puiston rakentamisesta.