DESTIAN VARSINAISEN YHTIÖKOKOUKSEN JA HALLITUKSEN PÄÄTÖKSET

01.06.2020 16:20:44

Destia Group Oyj:n varsinainen yhtiökokous vahvisti 6.5.2020 yhtiön tilinpäätöksen vuodelta 2019 ja myönsi hallituksen jäsenille ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden.

Yhtiökokous päätti hallituksen ehdotuksen mukaisesti, että 31.12.2019 päättyneeltä tilikaudelta jaetaan pääoman palautusta sijoitetun vapaan oman pääoman rahastosta 10 miljoonaa euroa.

Hallituksen kokoonpano

Yhtiökokous päätti hallituksen jäsenmääräksi kuusi. Hallituksen puheenjohtajaksi valittiin uudelleen Juhani Pitkäkoski. Hallituksen jäseniksi valittiin uudelleen Marcus Ahlström, Lasse Heinonen, Soile Kankaanpää, Pasi Koota ja Juha Nurmi. Kaikki hallituksen jäsenet ovat antaneet suostumuksensa tehtävään.

Hallituksen riippumattomuusarvioinnin perusteella kaikki hallituksen jäsenet ovat riippumattomia yhtiöstä ja sen omistajasta seuraavin poikkeuksin: Lasse Heinonen ja Pasi Koota eivät ole riippumattomia omistajasta.

Tilintarkastajan valinta ja palkkio

Yhtiökokous valitsi Destia Group Oyj:n tilintarkastajaksi KPMG Oy Ab:n. Päävastuullisena tilintarkastajana toimii KHT Kim Järvi. Tilintarkastajan palkkio maksetaan hyväksytyn laskun mukaan.

Hallituksen järjestäytymiskokous pidetty

Hallituksen järjestäytymiskokous pidettiin 26.5.2020. Kokouksessa päätettiin hallituksen varapuheenjohtaja sekä tarkastusvaliokunnan ja palkitsemisvaliokunnan kokoonpanot. Hallituksen varapuheenjohtajana jatkaa Lasse Heinonen. Tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Pasi Koota sekä jäseniksi Marcus Ahlström ja Juha Nurmi. Palkitsemisvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Juhani Pitkäkoski sekä jäseniksi Lasse Heinonen ja Soile Kankaanpää.

Lisätietoa: toimitusjohtaja Tero Kiviniemi, p. 020 444 4000

Tiedostot