Aktiivinen omistaja

03.10.2017 15:25:00

Destian tulos ja kannattavuus voivat parantua merkittävästi, sanoo omistajayhtiön toimitusjohtaja Hans Sohlström.

Destian omistajayhtiön, Ahlström Capitalin toimitusjohtaja Hans Sohlström (kuvassa) uskoo, että Destian tulos ja kannattavuus voivat parantua merkittävästi.

”Ahlström Capital on omistamilleen yrityksille pitkäjänteinen sijoitusyhtiö, joka kehittää yrityksiä vahvalla asiantuntemuksella. Haluamme sijoittaa yhtiöihin, joissa näemme kasvu- ja kehityspotentiaalia ja joista voidaan tehdä alansa johtajia. Voi sanoa, että meillä on teollisuusyrityksen aivot, sijoittajan lihakset ja perheyhtiön sydän.”

artikkelibanneri ”Aktiivinen omistaja on sellainen, joka auttaa yhtiötä kehittymään. Mahdollistamme yhtiöidemme kasvun merkittävien taloudellisten resurssiemme avulla. Sijoitamme yhtiöihimme myös asiantuntemusta ja osaamista. Kasva- tamme omistamiemme yritysten arvoa osallistumalla niiden kehitykseen aktiivisen hallitustyöskentelyn ja strategiatyön kautta. Omistajan silmin Destia näyttää tällä hetkellä yhtiöltä, joka on käynyt läpi pitkän murrosvaiheen muuttuessaan valtionyhtiöstä yksityiseksi yritykseksi. Tällä hetkellä Destian tulos on vielä alle tavoitteiden, joten odotamme yhtiön tulos- ja kannattavuuskehityksen paranevan merkittävästi.”

”Arvot ovat yritykselle tärkeitä, koska ne luovat perustan koko yrityskulttuurille. Tämä tarkoittaa korkeita eettisiä vaatimuksia, jotka koskevat yhtiön hallituksen, johdon ja muun henkilöstön sekä yhteistyöosapuolten toimintaa.”

"Destia on rehti kaikessa toiminnassaan henkilöstöään, asiakkaitaan, yhteistyökumppaneitaan ja muita sidosryhmiä kohtaan."

”Destian arvot – rehdisti, rohkeasti ja taidolla tavoitteisiin – ovat perusta päätöksenteolle ja toiminnalle Destiassa. Ne luovat varmuutta liiketoiminnan jatkuvuudelle ja luotettavuudelle. Destia on rehti kaikessa toiminnassaan henkilöstöään, asiakkaitaan, yhteistyökumppaneitaan ja muita sidosryhmiä kohtaan. Toiminta on avointa ja reilun kilpailun periaatteiden mukaista. Tehtyjä sopimuksia ja sitoumuksia noudatetaan. Destialaiset toteuttavat vastuullisia infraratkaisuja rohkeasti ja taidolla suunnittelusta toteutukseen ja kunnossapitoon saakka.”

”Destian uudelta toimitusjohtajalta vaaditaan osallistavaa johtamista sekä modernin – tiimityölle ja yhdessä tekemiselle pohjaavan – kulttuurin rakentamista. Destian suurimpia haasteita tulevaisuudessa on aseman vahvistaminen kasvukeskuksissa, erityisesti pääkaupunkiseudulla. Se edellyttää kaiken talossa olevan osaamisen hyödyntämistä. Haasteena on myös pärjääminen uusien hankinta- ja toteutusmallien maailmassa. Destian asiakkaiden tarpeet ja odotukset osoittavat suunnan yhtiön liiketoiminnan kehittämiselle.”

”Infra-alan tulevaisuus näyttää siltä, että kilpailutilanne jatkuu kireänä, niin projektien kuin resurssienkin osalta. Pitkällä tähtäimellä infrarakentaminen kasvaa maltillisesti. Selkeä trendi on rakentamisen keskittyminen kasvukeskuksiin.”

”Ahlström Capitalin tavoite on, että Destia ottaa selkeän johtajuuden Suomen inframarkkinassa. Jotta tähän päästään, Destian täytyy olla alan kustannuskilpailukykyisin toimija sekä halutuin työnantaja ja paras toimittaja asiakkailleen.”