Ahlström Collective Impactilta yli miljoonan euron tuki UNICEFin työhön

Ahlström Collective Impact -vastuullisuushanke, johon Destia kuuluu, nostaa tukensa Suomen UNICEFille tänä vuonna yli miljoonaan euroon. Tuesta yli 750 000 euroa ohjataan UNICEFin globaaliin koulutusohjelmaan. Lisäksi Ahlström Collective Impactiin kuuluvat yritykset, säätiöt, osakkeenomistajat ja henkilöstö keräsivät lähes 300 000 euroa UNICEFin työhön Ukrainan sodasta kärsivien lasten ja perheiden auttamiseen.

Ahlström Collective Impact on hanke, joka tuo yhteen Ahlström-verkoston yrityksiä, säätiöitä, osakkeenomistajia ja työntekijöitä. Se kohdentaa strategisia investointeja valikoituihin YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin Suomen UNICEFin kautta.

”Olemme rakentaneet infraa ihmisille maailman onnellisimmassa maassa jo yli 200 vuoden ajan. Sähköverkkoja, teitä, siltoja, ratoja ja pysäkkejä, jotka mahdollistavat sujuvat koulumatkat ja puistoja, joissa voi pysähtyä leikkimään ja haaveilemaan. Osana Ahlström Collective Impactia voimme vaikuttaa kokoamme suuremmassa mittakaavassa ja globaalisti lasten hyvinvointiin ja koulutukseen Suomen UNICEFin kautta”, sanoo Destian toimitusjohtaja Tero Kiviniemi.

Ahlström Collective Impact aloitti toimintansa vuonna 2020. Siihen kuuluvat: Antti Ahlström Perilliset, Ahlström Capital, Ahlström Invest, Ahlstrom-Munksjö, Destia, Detection Technology, Enics, Glaston, Suominen, Avain Yhtiöt, M&J Recycling, Eva Ahlströmin säätiö ja Walter Ahlströmin säätiö.

Lue lisää: https://ahlstromcollectiveimpact.com/

Maahanmuuttajalasten piirustuksia UNICEFin lapsiystävällisissä tiloissa siirtolaisten vastaanottokeskuksessa Darienissa Panamassa. © UNICEF/UN0561629/Urdaneta