Destia toteuttaa Oulu–Kontiomäki -rataosuuden perusparannuksen

04.04.2017 14:00:00

Destia on voittanut Oulu–Kontiomäki -rataosuuden perusparannusurakan. Liikenneviraston kilpailuttama projekti päällysrakenteen parantamisesta Oulu–Kontiomäki väliselle rataosuudelle alkaa toukokuussa valmistelevilla töillä. Päätyövaiheet aloitetaan heinäkuussa, ja ne valmistuvat syksyllä. Hankkeen jälkituentatyöt tehdään kesällä 2018.

Oulu–Kontiomäki rataosuuden päällysrakenneprojektin lisäksi Destia on voittanut kevään aikana useita pienempiä ratarakentamisen urakoita.

Itä-Suomessa radan kunnossapitoalueilla 6, 7 ja 8 Destia urakoi kiskonvaihtoa noin 12 kilometriä. Kiskonvaihtourakka alkaa toukokuussa ja päättyy syyskuun lopussa. Etelä-Suomessa alkaa huhtikuussa vaihteenvaihtourakka, jonka töitä toteutetaan Helsingin Ilmalassa ja Porvoon Sköldvikissä. Työt valmistuvat heinäkuun lopussa.

Viimeisimpänä Destia Rail Oy on solminut sopimuksen laitetilaurakasta Niiralassa.

– Olemme tyytyväisiä uusista ratarakentamisen projekteistamme. Vahva osaamisemme ja panostuksemme rataliiketoiminnan kehittämiseen näkyy sopimuskannan kasvuna, mikä vahvistaa asemaamme ratamarkkinassa ja asettamiamme kasvutavoitteita, kertoo Destia Rail Oy:n toimitusjohtaja Mikko Mäkelä.

Lisätietoa: Destia Rail Oy, toimitusjohtaja Mikko Mäkelä, p. 040 519 3812 tai mikko.makela@destia.fi

Tiedostot

release.html