Destia palkitsi parhaat infra-alan lopputyöt

04.10.2013 10:09:00

Destian vuosittain järjestämän paras infra-alan lopputyö -kilpailun parhaat palkittiin Helsingissä Finlandia-talossa torstaina 26. syyskuuta MANK ry:n järjestämässä maarakennuspäivässä. Palkinnot luovutti Destian Etelä-Suomen johtaja Jouni Karjalainen. Vuonna 2013 palkitsemisvuorossa olivat korkeakouluissa tehdyt lopputyöt.

– Tänä vuonna lopputöiden aiheissa pääpaino oli rautateillä. Raati päätti palkita sekä voittajan että toiseksi tulleen työn, kilpailuraadin puheenjohtaja, Destian työsuojelupäällikkö Pertti Niemi sanoo.

Kilpailun parhaana palkittiin Ossi Peltokankaan diplomityö " Radan pystysuuntainen jäykkyys ja sen pistemäinen mittaaminen". Työ on tehty Tampereen teknillisessä yliopistossa ohjaavien opettajien Pauli Kolisojan sekä Antti Nurmikolun alaisuudessa.

– Peltokankaan työ on perusteellinen esitys tärkeästä ja mielenkiintoisesta aiheesta, joka sisältää myös uutta tietoa. Tekijä osoittaa hallitsevansa asiansa hyvin ja tutkimus on selvästikin vaatinut paljon työtä, Niemi kertoo raadin perusteista.

Toisena palkittiin Joonas Tulosen diplomityö "Suokannan rautatiesilta; vanhan teräsbetonisen laattasillan koekuormitus". Työ on tehty Tampereen teknillisessä yliopistossa ohjaavien opettajien Ralf Lindbergin sekä Anssi Laaksosen alaisuudessa.

– Raati kiinnitti erityistä huomiota työn loppupäätelmiin, jotka ovat erinomaisia. Tämän tutkimuksen ansiosta siltoja voidaan tutkia massana, Niemi sanoo.

Lopputyökilpailun raadin muodostivat Liisi Vähätalo (Suomen Tieyhdistys), Heikki Jämsä (Infra ry.), Juha Kaitera (Rakennusteollisuus) sekä Esko Mälkönen (UIL). Raadin puheenjohtajana toimi Pertti Niemi Destiasta.

Destian vuosittain järjestämässä lopputyökilpailussa palkitaan vuorovuosin paras tiedeyliopistossa ja ammattikorkeakoulussa tehty lopputyö. Ensi vuonna vuorossa on parhaan ammattikorkeakoulussa valmistuneen opinnäytetyön palkitseminen.

Lisätietoa:
Destia Oy, työsuojelupäällikkö Pertti Niemi, p. 0400 628 965