Pyhtäällä uutta moottoritietä osittain liikenteen käyttöön

09.12.2013 08:20:00

E18:lla Pyhtäällä otetaan tiistaina 10. joulukuuta käyttöön noin 2 kilometriä uutta moottoritielinjausta. Käyttöön otetaan Pyhtään eritasoliittymästä Kirkkotien itäpuolelle ulottuva osuus. Ensi kesään asti tällä osuudella on käytössä yksi ajokaista molempiin suuntiin, minkä jälkeen liikenteelle avataan myös toiset kaistat.

E18 Koskenkylä–Kotka-hankkeessa valtatie 7 (E18) rakennetaan vihreäksi moottoritieksi Loviisan Koskenkylän ja Kotkan Kyminlinnan välillä. Tavoitteena on lisätä liikenteen sujuvuutta ja turvallisuutta. Moottoritie avataan liikenteelle osittain jo vuonna 2013 ja kokonaisuudessaan vuonna 2014. Muut tiejärjestelyt ovat valmiita vuoden 2015 lopussa. Vuoteen 2026 kestävällä elinkaarisopimuksella toteutettavan hankkeen palveluntuottaja on Tieyhtiö Valtatie 7 Oy, ja urakoitsijana Destian ja YIT Rakennuksen muodostama työyhteenliittymä Pulteri.

Lisätietoja: työmaainsinööri Noora Linnasalo-Aho, TYL Pulteri, p. 050 4062527, noora.linnasalo-aho@destia.fi

Palaa takaisin