Destia ja Lemminkäinen yhteistyöhön Hamina-Vaalimaa -elinkaarihankkeessa

28.04.2014 09:00:00

Destia ja Lemminkäinen ovat sopineet yhteistyöstä koskien E18 Hamina-Vaalimaa -tieosuuden elinkaarihanketta. Osapuolet ovat sopineet muodostavansa tarjouskonsortion Liikenneviraston hankkeeseen, joka käsittää 32 kilometrin mittaisen moottoritieosuuden sekä Vaalimaan 500 ajoneuvon rekkaparkin rakentamisen ja ylläpidon seuraavan 15-20 vuoden ajaksi.

Liikennevirastolla on E18 Hamina-Vaalimaa -hankkeelle 660 miljoonan euron sopimusvaltuus, mikä tekee hankkeesta Suomen mittakaavassa erittäin suuren. Lemminkäinen ja Destia katsovat, että hanke on taloudellisten ja henkilöresurssien osalta yhdelle toimijalle liian suuri toteutettavaksi.

- Konsortion osapuolten osaamiset täydentävät toisiaan. Destian vahvuuksia ovat suurten infrahankkeiden johtamisen lisäksi suunnittelu ja valmiin kohteen ylläpito. Meillä puolestaan on vankkaa osaamista vaativasta pohja- ja kalliorakentamisesta sekä kiviainestoiminnasta ja päällystyksestä. Kokeneina toimijoina pystymme molemmat tarjoamaan hankkeeseen vahvaa projektinhallintaa, toteaa liiketoimintasegmentin johtaja Harri Kailasalo Lemminkäiseltä.

- E18 Hamina-Vaalimaa -hanke yhdistää kahden kokeneen infratoimijan parhaat resurssit. Konsortion molemmilla osapuolilla on myös kokemusta ja osaamista vastaavanlaisten elinkaarihankkeiden rahoituksen järjestämisestä sekä sopimusrakenteesta, toteaa Destian toimitusjohtaja Hannu Leinonen.

Lisätietoa: Destia Oy, toimitusjohtaja Hannu Leinonen, p. 020 444 4000, hannu.leinonen(a)destia.fi;

Lemminkäinen Oyj, Liiketoimintasegmentin johtaja, Suomen ja Baltian infrarakentaminen, Harri Kailasalo, p. 02071 53394, harri.kailasalo(a)lemminkainen.com

Palaa takaisin