Destia siirtyi Ahlström Capitalin omistukseen

01.07.2014 15:40:00

Ahlström Capital sopi 26.5.2014 Destia Oy:n osakekannan ostamisesta Suomen valtiolta. Kilpailu- ja kuluttajavirasto on antanut hyväksyntänsä järjestelylle, ja Destia Oy:n omistus on siirtynyt tänään 1.7.2014 Ahlström Capitalille.

Destia Oy:n 1.7.2014 pidetty ylimääräinen yhtiökokous valitsi yhtiölle uuden hallituksen. Yhtiökokous valitsi uutena jäsenenä hallituksen puheenjohtajaksi Ahlström Capital Oy:n toimitusjohtajan Panu Routilan. Uusiksi hallituksen jäseniksi valittiin lisäksi Jacob af Forselles, joka toimii sijoitusjohtajana Ahlström Capital Oy:ssä, sekä kenraaliluutnantti Arto Räty, joka toimii puolustusministeriön kansliapäällikkönä. Hallituksen jäseninä jatkavat Matti Mantere ja Solveig Törnroos-Huhtamäki.

Hallituksen järjestäytyminen

Hallitus valitsi järjestäytymiskokouksessaan hallituksen varapuheenjohtajaksi Arto Rädyn.

Hallituksen toimintaa tukemaan nimitettiin kaksi valiokuntaa: nimitys- ja palkitsemisvaliokunta sekä tarkastusvaliokunta. Nimitys- ja palkitsemisvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Panu Routila sekä jäseniksi Matti Mantere ja Arto Räty. Tarkastusvaliokunnan puheenjohtajaksi valittiin Solveig Törnroos-Huhtamäki sekä jäseniksi Jacob af Forselles ja Arto Räty.

Palaa takaisin